perjantai 20. maaliskuuta 2015

Kaksi asiaa mistä en luovu..

En arjessa enkä siivouspäivinä, en millonkaan ;). Noh, ensinnäkin tämä Universal Stone puhdistus ja kiillotusaine. Tämä purnukka on ollut mulla jo monta monituista vuotta, sisältö on sellasta "höttökiveä" mitä otetaan sienellä tai luutulla ja veden kanssa hangataan puhdistettavaan paikkaan. Minä pesen tällä milloin mitäkin. Melkein päivittäin tätä käytän, puhdistan levyä, altaita yms.  Hinta on 20e ja kestää siis monta vuotta!. Ja tällä lähtee siis ihan kaikki lika ja kynän jälet yms. Ihan mahtavaa ainetta. En viitsinyt sisällöstä ottaa kuvaa kun tipahtanut muutamaan otteeseen lattialle ja murentunut osittain. :). Mutta suosittelen lämpimästi. Viimeksi tänään otin hieman luutuun ja muutaman kertaan pyyhkäsin superlikasen ulko-oven ja oli taas ihanan valkoinen!



Toinen on tämä Tupperwaren- ikkunaliina. Ei oo parempaa keksintöä. Ei enää mitään inhottavia lastoja ja rasittavia vesivalumia. Oon niin vihannut peilien ja ikkunoiden pesua, puhumattakaan meidän pariovien pikkuikkunoita. Kävin sitten eräillä Tupperi-kutsuilla ja tätä kaikki kehui maasta taivaaseen. Ostin sitten, enkä todellakaan pettynyt. Nyt tämä on kohta jo vuoden päivät mulla ollut ja eipä ole enää meidän ikkunoissa ja peileissä pikku sormen jälkiä näkynyt. Ei muuta kuin puristaa nihkeäksi ja luutuilee menemään. Ei mitään lastoja tarvita!. :).




Näin siivouspäivän kunniaksi tällainen vinkki. Eikä siis ole maksettu mainos :)


Hanna

12 kommenttia:

  1. Universal stone on ollut jo pitkään hankintalistalla. Tupperin ikkunaliina mulla on ja voin kyllä alleviivata kaiken mut siitä sanoit :) ihan huippu keksintö! Ikkunoiden pesu onnistuu ihan kädenkäänteessä :) mukavaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
  2. Suosittelen. :). Sillä lähtee kyllä kaikki puhtaaksi. Niin onnistuu, ikkunan pesusta tullu jopa mukavaa ;). Samoin sinne <3

    VastaaPoista
  3. Hei munki pitää saada tuo ikkunaliina, kuulostaa hyvältä. Meilläkin ovessa pikkuikkunat eikä niitä saa ikinä puhtaiksi 😀

    VastaaPoista
  4. Semmoseen just aivan loistava! :). Tai no ihan mihin vaan mihin ei mahu lasta.

    VastaaPoista
  5. Loistovinkkejä! Mistä tuota puhdistusainetta saa?

    VastaaPoista
  6. Mä oon ostanu omani muistaakseni ihan s-marketista. Uskon että Prismasta, citymarketista tms. Löytyy :).

    VastaaPoista
  7. Riittääkö tuon siivousliinan kanssa pelkkä vesi, vai käytätkö myös pesuainetta? Ihan uus tuttavuus mulle, siksi kyselen. Meillä on kakskerroksisessa talossa paljo ikkunoita, joissa kaikissa myös pieniä ruutuja...

    VastaaPoista
  8. Riittää pelkkä vesi mutta oon monesti laittanu myös suihkutettavaa ikkunanpesuainetta minkä saa jättää ikkunaan :). Toimii kummallakin tavalla. Ja suosittelen todella sulle!. Tämä ois varmasti just huippu teille. Hetken näkyy märkänä ikkuna kun olet pyyhkiny ja sitten katoaa, ei jää mitään rantuja eikä valumia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tupperware yrittää myydä tätä yleensä aina yhden setin mukana mutta ellet halua koko settiä sano että tarvisit vain varaosana tämän, yksittäisenä hinta on vain jtn 12e :) vinkkinä ;)

      Poista
  9. Kuulostaa just sopivalta meille. Ja kiitos vinkistä, meille tosiaan riittäis pelkästään tuo liina. Pitääpä laittaa tilaukseen tai kuulostella, oisko jollain tutulla Tupper-kutsut tulossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä setissä on pölyjenpyyhintäluutu ja lattiluutu lisäksi mutta mä oon saanu tuota ikkunaluutu ostettua ihan yksittäisenäkin joten uskon että myös sinäkin :).

      Poista
  10. No kokeillaanpa, kun niin kehutaan :)

    VastaaPoista

Kiitos että kommentoit <3